موسسه آموزش بین المللی سیتکو : معرفی سیتکو


پیشرفت روز افزون صنعت IT منجر به نیاز مبرم شرکتهای فعال به استفاده از نیروی انسانی متخصص و توانمند در اجرای پروژه های فنی تخصصی در این زمینه گردیده ­است. با تلاش و پیگیری مستمر مدیریت شرکت سیتکو و همکاری کمیته استان اصفهان انجمن شرکت­های انفورماتیک ایران، مراحل عقد قرارداد کار انجام و با مشارکت و سرمایه­ گذاری 18 شرکت عضو، شرکت سیتکو در مهرماه 1382 با حضور معاونت طرح و برنامه استانداری اصفهان و مشاور ICT استانداری افتتاح گردید.

موسسه آموزش بین المللی سیتکو : روایت پیدایش

پیشرفت روز افزون صنعت IT منجر به نیاز مبرم شرکتهای فعال به استفاده از نیروی انسانی متخصص و توانمند در اجرای پروژه های فنی تخصصی در این زمینه گردیده­است.

اولین گزینه برای تامین این نیاز، به­کارگیری فارغ­التحصیلان دانشگاهی در رشته های IT بود که به دلیل کلاسیک بودن آموزشهای دانشگاهی ، شرکت­ها پس از جذب نیرو ناگریز بودند نسبت به آموزش و آشناسازی آنان بصورت کاربردی و حرفه­ای سرمایه­گذاری کنند .

از سوی دیگر استقبال و استفاده درست از صنعت IT درآمدهای ارزی حاصل از صدور نرم­افزار و نیروی تخصصیIT را برای کشورهایی مثل هندوستان به ارمغان آورده بود که این امر توجه دولت ­مردان را در کسب درآمد از محل صادرات غیر نفتی از جمله نرم افزار به خود جلب کرده­بود.

علل اصلی در این موفقیت را می­توان به طور خلاصه موارد زیر را ذکر کرد:

- سیاست­گذاری صحیح دولت مبنی بر پشتیبانی از مراکز آموزشی حوزه IT .

- سیاست­گذاری صحیح دولت مبنی بر ایجاد زیرساختهای تخصصی .

- سیاست گذاری صحیح دولت مبنی بر پشتیبانی از شرکتهای فعال حوزۀ IT .

- ایجاد ارتباطات مناسب با شرکتهای بزرگ ICT دنیا ، ارتباط سریع و قانونمند نمودن این حوزه مطابق با استانداردهای بین­المللی .

- وجود فرصتهای فرعی در پیشبرد هر چه سریعتر موفقیت نظیر دانش عمومی زبان انگلیسی بین مردم و همچنین موقعیت جغرافیائی مناسب .

- روحیه سیستم پذیری و پشتکار زیاد مردم و دستمزد کم .

کمیته استان اصفهانِ انجمن شرکتهای انفورماتیک ایران با مطالعه و بررسی کارشناسی جهت پیدا کردن راه­حل مناسب در موارد فوق به این نتیجه رسید که بایستی با ترویج فرهنگ و ایجاد زیرساخت مناسب جهت ارائه آموزش ICT با استفاده از متدولوژی و استاندارد روز دنیا سرمایه­گذاری گردد، تا نه تنها نیروی تخصصی کاربردی قابل استفاده در پروژه­های IT و ICT تامین گردد بلکه بتوان از این رهگذر به تهیه و تولید نرم افزار مورد نیاز بازار داخل و خارج از کشور با رعایت اصول و معیار فنی و استانداردهای مورد نیاز پرداخت.

از علتهای دیگری که توجه دولتمردان را به این صنعت معطوف نموده ­بود کاهش هزینه هر شغل از 20 میلیون تومان در بخش صنایع تولیدی ، 15 میلیون تومان در بخش خدمات ، 7 میلیون تومان در بخش کشاورزی به کمتر از 5 میلیون تومان در بخش IT آن هم برای مشاغلی با فناوری برتر بوده­است .

از آنجا که ماهیت فعالیت مراکز آموزشی تولید دانش و کارآئی تخصصی است و پس از طی فرآیند خاص خود به بازدهی می­رسد لذا با بنگاه های اقتصادی زودبازده و یا تولید محصولات صنایع دستی و یا صنعتی مورد تشویق ICT که زمان تولید کوتاهی دارند قابل مقایسه نیست . از این رو طرح ایجاد مرکز آموزشی بین­المللی شفاهاً مورد توجه متولیان امر قرار گرفت ولی عملاً از حمایت و سرمایه گذاری دولتی اقبال شایانی نداشت .

در سال 1381 در خلال سفر ریاست جمهوری به همراه هیاتی از مدیران شرکت­های عضو انجمن شرکت های انفورماتیک ایران به هندوستان و بازدید از مراکز پیشرفته ICT آن کشور،‌ مدیران چند شرکت اصفهانی با بررسی و تحقیق و تبادل نظر با طرف­های هندی به این نتیجه رسیدند که شرکت NIIT با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه آموزش ICT و همکاری با شرکت­های بین­المللی در زمینه تولید نرم افزار و به روزآوری سیلابس­های درسی آنان به­صورت سالیانه با استفاده از پشتوانه قوی R&D می­تواند انتخاب مناسبی برای اخذ نمایندگی در ایران و ایجاد مرکز آموزشی ICT در اصفهان باشد .

با تلاش و پیگیری مستمر مدیریت شرکت سیتکو و همکاری کمیته استان اصفهان انجمن شرکت­های انفورماتیک ایران، مراحل عقد قرارداد کار انجام و با مشارکت و سرمایه­گذاری 19 شرکت عضو، شرکت سیتکو در مهرماه 1382 با حضور معاونت طرح و برنامه استانداری اصفهان و مشاور ICT استانداری افتتاح گردید.

بستر مناسبی فراهم شده­ بود. معیارها و اصول انجام کار بر اساس متدولوژی روز دنیا در دست بود. مدیریت و کارشناسان مرکز سیتکو راه دشواری را در پیش داشتند و بایستی حداقل یک یا دو سال را با موفقیت پشت سر می­گذاشتند تا به اولین تولیدات مرکز برسند .

بخشی از مواردی که مدیریت شرکت سیتکو بایستی آنها را رتق و فتق می­کرد در زیر آمده است :

1- 50% سرمایه اولیه جهت امتیاز نمایندگی تخصیص داده­ شده ­بود .

2- با 50% باقیمانده بایستی ضمن تامین محل مورد قبول NIIT،‌ تجهیزات و ملزومات آموزشی فراهم می­شد .

3- نیاز به سرمایه گذاری جهت اطلاع رسانی و تبلیغات .

4- نیاز به ارتباط قوی با مراکز تولیدی، صنعتی و سازمانهای دولتی.

5- جذب مدرسین و کارشناسان با تجربه که ملزم به رعایت استانداردهای NIIT در ارائه دروس باشند .

6- سنجش سطح معلومات داوطلبین و نیازسنجی آموزشی آنان ( زبان و IT ) .

7- حفظ و تقویت ارتباط با شرکت NIIT جهت تامین منابع درسی و ملزومات آموزشی و استفاده از حضور مشاوران اجرائی و آموزشی آن شرکت در مرکز سیتکو .

8- استفاده از نیروهای تخصصی کارآمد در بخش های مختلف جهت پاسخگوئی به نیازهای آموزشی دانشجویان و انجام فرآیندهای اجرائی در یک مرکز آموزشی تخصصی .

به یاری خداوند متعال و تلاش مستمر مدیریت و کارکنان در حال حاضر شرکت سیتکو توانسته است یک شبکه آموزش سراسری در کشور راه اندازی نموده و مراکز آموزش بین المللی را به چهارده عدد برساند که این پشتوانه روز به روز در حال افزایش بوده و می تواند جهت انجام پروژه های آموزشی در سطح ملی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین یکشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:45 ب.ظ http://www.akslar.com

سلام . مطالب وبلاگتون بسیار جالب بود . خوشحال میشم از سایت من هم دیدن کنین . در ضمن اگه براتون مشکلی نیست خیلی خوشحال میشم من رو با نام "برترین سایت عکس" لینک کنین

سلام .ممنون از وبلاگ زیباتون و ممنون از اینکه نظر دادید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد