موسسه آموزش بین المللی سیتکو : مرکز برون سپاری


صنعت برون سپاری (outsourcing) یکی از صنایعی است که توانسته است ارزش افزوده بسیار بالایی جهت کشورهای در حال توسعه ایجاد نماید، در حال حاضر پروژه های بزرگی توسط شرکتهای آمریکایی و اروپایی جهت استفاده از نیروهای کار ارزان و همچنین بهره گیری از تفاوت های زمانی و جغرافیایی به کشورهای آسیایی همچون هند، چین، مالزی و ... برون­سپاری می­گردد.

موسسه آموزش بین المللی سیتکو : مرکز برون سپاری Out Sourcing Center

صنعت برون سپاری (outsourcing) یکی از صنایعی است که توانسته است ارزش افزوده بسیار بالایی جهت کشورهای در حال توسعه ایجاد نماید، در حال حاضر پروژه های بزرگی توسط شرکتهای آمریکایی و اروپایی جهت استفاده از نیروهای کار ارزان و همچنین بهره گیری از تفاوت های زمانی و جغرافیایی به کشورهای آسیایی همچون هند، چین، مالزی و ... برون­ سپاری می­گردد. یکی از نکات جالب توجه در اینگونه پروژه­ها ایجاد ارتباطات کاملاً مجازی از طریق شبکه­ های کامپیوتری WAN است که توانسته بدون اینکه افراد از موقعیت جغرافیایی همدیگر آگاهی داشته باشند سطح جغرافیایی وسیعی را به خود اختصاص دهند.

متاسفانه کشور ما به دلایلی نظیرعدم ایجاد بسترهای لازم در این زمینه، نتوانسته است به معنای واقعی ارتباطی فرامرزی جهت انجام پروژه­های برون­ سپاری ایجاد نماید ولی درعین حال نیز تلاشهایی در سطح داخلی صورت گرفته که به عنوان مثال می­توان به مرکز برون­سپاری سیتکو اشاره نمود.

در این مرکز پروژه­های برون­سپاری شده از سمت صنایع بزرگ برای اولین بار در کشور انجام می­شود که نیروهای تشکیل دهنده آن دانشجویان و فارغ­التحصیلان مرکز آموزش NIIT می­باشند.

این مرکز که به همت و مشارکت چند شرکت مختلف، در داخل شرکت بین­ المللی سیتکو راه­ اندازی شده و یک پروژه برون­سپاری توسط دانشجویان مرکز آموزش NIIT انجام داده است. پروژه مذکور مربوط به شرکت داروسازی اکسیر (دومین شرکت بزرگ داروسازی کشور) در استان لرستان می­باشد که قصد راه­اندازی یک ERP با پلت­فرم Java و پایگاه اطلاعات Oracle داشت که به نوبه خود دومین پروژه بزرگ کشور با مشخصات مذکور بود. طراحی این پروژه را شرکت بین­ المللی مهندسی سیستمها و اتوماسیون (ایریسا) به عهده داشت. شایان ذکر است شرکت ایریسا دارای رتبه اول IS و IT و IA در شورایعالی انفورماتیک کشور است.دانشجویان سیتکو به عنوان تیم Developer در این پروژه مشغول به فعالیت بوده که از نکات قابل ­توجه آن وجود افراد دارای مدرک دیپلم در تیم بود که فاقد تجربه قبلی در این زمینه بودند، آن هم در شرایطی که 7 ماه قبل ازفارغ­التحصیلی، تنها به واسطه آموخته­هایی که در مرکز آموزش NIIT داشتند در این پروژه پذیرفته شده بودند.

از نکات قابل ­توجه دیگر می­توان به این موضوع اشاره نمود که این پروژه کاملاً با ارتباطات مجازی مدیریت و اجرا می­شد که قسمتی از آن در محل کارخانه واقع در خرم­آباد، قسمتی دیگر در دفتر ایریسا تهران و قسمتی نیز در محل ساختمان سیتکو واقع در اصفهان درحال اجرا بود که افراد درگیر هیچکدام همدیگر را نمی­شناختند و با استفاده از ارتباطات مجازی با یکدیگر در تعامل بودند و در نوع خود اولین پروژه­ ای بود که بدین شکل outsource گردید.

در حال حاضر نیز پروژه های دیگر در این مرکز در حال انجام می باشد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد